(Sundheds-)bevidst forbrug, plantebaseret, håndværk... forbrugeradfærden er i konstant udvikling.
Det er grunden til, at vi for over 10 år siden udviklede vores egen forbrugerforskning kaldet Taste Tomorrow. Vi undersøger lokal og global forbrugeradfærd, holdninger og valg ved en kombination af interviews og AI-teknologi. Dette giver os mulighed for at holde øje med udviklingen af trends og afsløre nye inden for bageri, konditori og chokolade.
Desuden er alle de data vi indsamler, understøttet af vores globale trend-spotting-netværk, sensorisk forskning og unikke samarbejder med forskere, smagshuse og universiteter.
Forbrugerne kræver friskhed, sætter pris på håndværk og fortsætter med at søge efter traditionelle autentiske opskrifter.
Forbrugerne jagter tradition, klassikere med et twist og forkælelse.
Forbrugerne kræver mere af chokolade end blot sødme. Gennemsigtighed og bevidst forbrug er en af de tre største tendenser.
Vil du have frisk indsigt i udviklingen indenfor sundhed, bekvemmelighed, oplevelse, digitalisering og meget andet inden for bageri, konditori og chokolade? Eller ønsker du mere information om vores globale forbrugerundersøgelse?
Vi hjælper dig gerne! Kontakter os for at høre mere.
Der er en enorm hype omkring mikroalger som en potentiel fødevareingrediens. Find ud af, hvorfor alger er så lovende, og hvad dets fremtidige anvendelser i bageri- og konditoriindustrien er.
Mange trends udvikler sig eller accelereres via sociale medier. Vil du være på forkant med trends inden for bageri? Følg disse 6 inspirerende bagere på TikTok.
Vores Taste Tomorrow overvåger millioner af madrelaterede indlæg på sociale medier og søgemaskiner. Vi har lavet en top 5-lister over de tendenser, der blev nævnt mest i forskellige regioner over hele verden.
Forskning og analyse fra Taste Tomorrow indikerer, at forbrugeren i 2023 blandt andet, at der vil være stigende efterspørgsel efter etisk fremskaffet og plantebaseret chokolade. En gennemsigtig forsyningskæde og lækre alternativer til mejeri vil drive salget og forføre forbrugerne.
Forskning og analyse fra Taste Tomorrow indikerer, at forbrugeren i 2023 f.eks. forventer fantastisk vegansk wienerbrød og konditori, der har en positiv effekt på sind, krop, sjæl og planeten.
Forskning og analyse fra Taste Tomorrow indikerer, at forbrugeren i 2023 blandt andet forventer frisk brød efter traditionelle opskrifter og produkter, lavet af dygtige håndværkere.